Zwroty:

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas:

FIRMA HANDLOWA MARTA CZEKAJ
AL. WŁ. SIKORSKIEGO 344
35-304 RZESZÓW
Tel.: +48 883 111 355
E-Mail:  info.@esilniki24.pl

 o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Zwrot towary możliwy jest w ciągu 14 dni od daty zakupy

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy

Plik do pobrania ---> Formularz zwrotu

Gwarancja i reklamacje:

Wszystkie towary oferowane w przez sklep internetowy Esilniki24.pl objęte są 6 miesięczną gwarancją, liczoną od daty zakupu, która obejmuje wady materiałowe, pod warunkiem:
- poprawnego zamontowania części wg. najnowszych specyfikacji producenta silnika,
- wszystkie płyny (smary i chłodziwa) muszą być zgodne ze specyfikacją producenta silnika,
- silnik lub maszyna muszą być poddawane regularnym przeglądom wg. specyfikacji producenta,
- części muszą być użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem,
- nie mogą być montowane w silnikach modyfikowanych (niezgodnych z dokumentacją fabryczną).

Gwarancja nie obejmuje pokrycia kosztów związanych z zamontowaniem, wymontowaniem części oraz przestojami maszyny/silnika. Sklep Esilniki24.pl zastrzega sobie możliwość zbadania reklamowanej części, elementów współpracujących oraz potrzebnej dokumentacji papierowej. W przypadku takiej potrzeby klient zobowiązuje się dostarczyć je (współpracujące części silnika, maszyny lub dokumenty) do siedziby firmy.

Firma Esilniki24.pl musi być poinformowana na piśmie o roszczeniach z tytułu gwarancji.
Formularz reklamacji dostępny tutaj:

Plik do pobrania ---> Formularz reklamacji

Wadliwy towar należy bezpiecznie zapakować, dołączyć do niego formularz reklamacji wraz z kopią dokumentu zakupu (bardzo prosimy o doklejenie wymienionych dokumentów na wierzchu paczki) i odesłać na nasz adres:

FIRMA HANDLOWA MARTA CZEKAJ
AL. WŁ. SIKORSKIEGO 344
35-304 RZESZÓW
Tel.: +48 883 111 355
E-Mail:  info.@esilniki24.pl

Warunki gwarancji obejmują tylko bezpośrednich klientów firmy Esilniki24.pl

Gwarancja jakości przysługuje wyłącznie zamawiającym nie będącym konsumentami. Konsumentom przysługują uprawnienia wskazane w ustawie z dnia z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

W razie braku zgodności towaru z umową konsumentowi przysługują niżej wymienione uprawnienia. Uprawnień tych nie stosuje się

do towaru, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej.

KIEDY TOWAR JEST NIEZGODNY Z UMOWĄ?

Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również

kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił sprzedawcę

najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który sprzedawca zaakceptował.

Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów

prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami

cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może

rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez sprzedawcę, jego

poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że sprzedawca

wykaże, że:

- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich

publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;

3. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;

4. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i

odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa powyżej, jeżeli konsument,

najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z

umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu

dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez sprzedawcę, jego poprzedników prawnych

lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed

upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub

domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową. Sprzedawca nie

może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego powyżej, jeżeli brak ten

podstępnie zataił.

UPRAWNIENIA ZWIĄZANE Z NIEZGODNOŚCIĄ Z UMOWĄ

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

1. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument

żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo

wymagałoby nadmiernych kosztów dla sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych

kosztów dla sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

2. Przy ocenie nadmierności kosztów dla sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku

zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe

wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

3. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której sprzedawca został poinformowany przez

konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru

oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu,

robocizny i materiałów, ponosi sprzedawca.

4. Konsument udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od konsumenta towar na

swój koszt.

5. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, sprzedawca demontuje towar oraz

montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

6. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

OBNIŻENIE CENY I ODSTĄPIENIE OD UMOWY W ZWIĄZKU Z REKLAMACJĄ

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1. sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;

2. sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4–6;

3. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

4. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego

skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d ustawy o prawach konsumenta;

5. z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym

czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową

pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa

obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.

Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności

towaru z umową jest istotny.

Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić

od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z

towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary

zgodne z umową.

W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi

cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. Sprzedawca dokonuje

zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny

sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili

wykonania przez sprzedawcę obowiązków wynikających z art. 43d i art. 43e ustawy o prawach konsumenta.