Uszczelki pod wtryski

Silnik pojazdów mechanicznych, nie tylko samochodów, ale i maszyn budowlanych czy rolniczych, jest składową wielu różnych układów i jednostki centralnej, dbającej o napęd. Silnik nie będzie działał bez paliwa, a elementem bezpośrednio odpowiedzialnym za tłoczenie go do cylindra jest wtryskiwacz. O szczelność wtryskiwacza dba uszczelka pod wtryski. Zobacz, jaką pełni ona rolę i jak rozpoznać rozszczelnienie się wtryskiwaczy, by móc możliwie w jak najkrótszym czasie wymienić uszczelki pod wtryski.

Jest 40 produktów.

Rola wtryskiwaczy w silnikach spalinowych

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z samochodem, pojazdem budowlanym czy maszyną wykorzystywaną w gospodarstwie rolnym, w silniku znajdują się wtryskiwacze, które tłoczą paliwa do cylindra silnika. Zadaniem wtryskiwaczy jest dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa pod odpowiednim ciśnieniem. Warto przy tym wspomnieć, że wtryskiwacz znajduje się w układzie za pompą paliwa. W istocie to pompa dostarcza paliwo, a wtrysk dostarcza je pod ciśnieniem do cylindra.

Wtryski są obecnie sterowane przez układ komputerowy. Działają precyzyjnie, ale mogą wystąpić problemy z pracą silnika przy niesprawności wtryskiwaczy. Pojawia się kłopot z niedostateczną ilością paliwa czy niewystarczającym ciśnieniem wtrysku, co skutkuje z kolei awarią układu zapłonowego. Przyczyną takiego problemu może być nieszczelność w obrębie wtryskiwaczy.

Jaka jest rola uszczelki pod wtryskiem?

Uszczelka pod wtrysk miedziana lub stalowa jest integralnym elementem wtrysków, zapewniając im prawidłowe działanie, bez dostępu zanieczyszczeń z zewnątrz. By wtryskiwacze pracowały poprawnie, niezbędne jest utrzymanie idealnej sprawności wszystkich podzespołów, w tym podkładki – uszczelki. Jeśli ona jest nieszczelna, uszkodzona lub pęknięta, będzie to rzecz jasna związane z niesprawnością wtrysków. Objawiać się to będzie właściwie w taki sam sposób, jakby zużyciu uległy same wtryskiwacze.

Jeśli usterka uszczelki pod wtryskiwacz nie jest zbyt duża, wówczas podkładka będzie zapewniała jeszcze przez jakiś czas prawidłową pracę układu wtryskowego, aż do całkowitego jej uszkodzenia.

Kiedy można podejrzewać zużycie się uszczelki pod wtryskiem?

Jeśli samochód czy pojazd budowlany i rolniczy mają problem z rozruchem, pojawiają się wibracje w obrębie silnika, czy nasila się zwiększenie obrotów i kopcenie z rury wydechowej, to możesz podejrzewać problemy z wtryskiem. Wówczas wyraźnie zwiększa się też pobór paliwa.

Nie ignoruj takich objawów, tylko postaraj się dociec, z czego wynikają. Być może powodem takiego stanu rzeczy jest uszkodzona uszczelka pod wtryskiem. Dobierz właściwą podkładkę, w czym pomogą z pewnością nasi sprzedawcy. Wymiana uszczelki pod wtryskiem będzie konieczna, jeśli nie można już poddać ją regeneracji. Nowa uszczelka pod wtryski będzie zapewniać uszczelnienie tych elementów, a koszt podkładek nie jest wysoki, dlatego często dobrym pomysłem będzie jednak wymiana uszczelek niż dokonywanie ich regeneracji.

Jak wybrać odpowiednią uszczelkę?

Jeśli stoisz przed wyborem uszczelki wtryskiwaczy - miedzianej czy stalowej, zwróć przede wszystkim uwagę na to, do jakich silników przeznaczona jest oferowana przez nas uszczelka. Dysponujemy oryginalnymi rozwiązaniami, które stosowane są w maszynach różnych producentów, np. Hitachi, JCB, Case, New Holland, Hyundai, Hyster i innych. W przypadku gdy masz wątpliwości co do tego, czy wybrana uszczelka pod wtrysk będzie odpowiednia do Twojego silnika i układu wtryskowego, skontaktuj się z nami. Wystarczy, że podasz numer seryjny silnika, a nasi pracownicy postarają się dobrać dla Ciebie odpowiednią część.

Zobacz również:

Uszczelki pompy wtryskowej

Uszczelki układu paliwowego