Uszczelki pod wtryski

Silnik pojazdów mechanicznych, nie tylko samochodów, ale także maszyn budowlanych czy rolniczych, jest składową wielu różnych układów i jednostki centralnej, dbającej o napęd. Taka jednostka nie będzie działać bez paliwa, a elementem bezpośrednio odpowiedzialnym za tłoczenie go do cylindra jest wtryskiwacz. O szczelność wtryskiwacza dba uszczelka pod wtryski. Sprawdź, jaką pełni ona funkcję i jak rozpoznać rozszczelnienie się wtryskiwaczy, by móc w możliwie, jak najkrótszym czasie wymienić uszczelki.

Jest 30 produktów.

Rola wtryskiwaczy w silnikach spalinowych

Niezależnie, czy masz do czynienia z samochodem, pojazdem budowlanym czy maszyną wykorzystywaną w gospodarstwie rolnym, w silniku znajdują się wtryskiwacze, które tłoczą paliwo do cylindra silnika. Zadaniem wtryskiwaczy jest dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa pod właściwym ciśnieniem. Warto przy tym wspomnieć, że wtryskiwacz znajduje się w układzie za pompą paliwa. W istocie to pompa dostarcza paliwo, a wtrysk umieszcza je pod ciśnieniem w cylindrze.

Wtryski są obecnie sterowane przez układ komputerowy. Działają precyzyjnie, ale przy niesprawności wtryskiwaczy mogą wystąpić problemy z pracą silnika. Pojawia się kłopot z niedostateczną ilością paliwa czy niewystarczającym ciśnieniem wtrysku, co z kolei skutkuje awarią układu zapłonowego. Przyczyną takiego problemu może być nieszczelność w obrębie wtryskiwaczy.

Jaka jest rola uszczelki pod wtryskiem?

Uszczelka pod wtrysk jest integralnym elementem wtrysków, zapewniając im prawidłowe działanie i uniemożliwiając dostęp zanieczyszczeń z zewnątrz. By wtryskiwacze pracowały poprawnie, niezbędne jest utrzymanie idealnej sprawności wszystkich podzespołów, w tym podkładki – uszczelki. Jeśli ona jest nieszczelna, uszkodzona lub pęknięta, będzie to rzecz jasna związane z niesprawnością wtrysków. Będzie się to objawiać właściwie w taki sam sposób, jakby zużyciu uległy same wtryskiwacze.

Jeśli usterka uszczelki pod wtryskiwacz nie jest zbyt duża, podkładka będzie zapewniać jeszcze przez jakiś czas prawidłową pracę układu wtryskowego, aż do całkowitego jej uszkodzenia.

Kiedy można podejrzewać zużycie się uszczelki pod wtryski?

Jeśli samochód czy pojazd budowlany lub rolniczy ma problem z rozruchem, pojawiają się wibracje w obrębie silnika czy nasila się zwiększenie obrotów i kopcenie z rury wydechowej, to możesz podejrzewać problemy z wtryskiem. Wówczas wyraźnie zwiększa się też pobór paliwa.

Nie ignoruj takich objawów, tylko postaraj się dociec, z czego wynikają. Być może powodem takiego stanu rzeczy jest uszkodzona uszczelka pod wtryskiem. Dobierz właściwą podkładkę, w czym z chęcią pomogą nasi sprzedawcy. Wymiana uszczelki pod wtryskiem będzie konieczna, jeśli nie można już poddać jej regeneracji. Nowa uszczelka pod wtryski będzie zapewniać uszczelnienie tych elementów. Koszt podkładek nie jest wysoki, dlatego często lepszym pomysłem będzie jednak wymiana uszczelek niż ich regeneracja.